سئوالات متداول
 
پرسش : تفاوت مدیریت اجرایی با MBA چیست؟
پاسخ : MBA مبتنی بر کارآفرینی فردی است بدین معنا که فرد کارآفرین برای خود کسب و کار شخصی راه می اندازد (self business ). خروجی دوره MBA کسی است که بتواند کسب و کار شخصی بوجود بیاورد، آن را اداره کند و بتواند آن را توسعه دهد. برای مثال می توان از قلم چی و جوکار به عنوان نمونه های موفق داخلی و بیل گیتس بعنوان نمونه موفق خارجی نام برد. • خروجی رشته مدیریت اجرایی نیز یک کار آفرین است اما اصطلاحا به آن کارآفرین سازمانی می گویند . کارآفرین سازمانی تمام ویژگی های یک کارآفرین را دارد اما لزوما کسب و کار متعلق به خودش نیست. برای مثال می توان از کرباسچی و یا مدیران موفق شرکت های بزرگ خارجی نام برد.
پرسش : به نظر شما چه گرایشی را انتخاب کنیم؟
پاسخ : پیشنهاد من، گرایش عمومی است. شما می توانید گرایش عمومی را انتخاب کنید اما در حوزه تخصصی که دوست دارید کار کنید (واحد درسی بردارید،کار عملی پروژه انجام دهید و یا مقاله تخصصی بنویسید و ... )، اما بنظرم بهتر است که این، عنوان گرایش شما نباشد.
پرسش : دروس امتحانی MBA و ضرائب و زمان آنها در کنکور چیست؟
پاسخ : در MBA شما باید به سه درس پاسخ بدهید. • درس GMAT با 40 سوال و ضریب 2 • درس ریاضی عمومی 1و 2 با 30 سوال و ضریب 2 این دو درس در دفترچه اول آمده اند. • درس زبان MBA(دفترچه شماره 2) با 100 سوال و ضریب 1: زبان MBA، تافله.
پرسش : دروس امتحانی مدیریت اجرایی و ضرائب و زمان آنها چیست؟
پاسخ : در مدیریت اجرایی شما باید به پنج درس پاسخ بدهید. • درس زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی ) با 30 سوال و ضریب 1 • درسGMAT با 40 سوال و ضریب 2 • درس دانش مسائل روز با 30 سوال و ضریب 2 • درس نظریه های عمومی مدیریت با 30 سوال و ضریب 2 • درس زبان فارسی با 30 سوال و ضریب 1
پرسش : درس زبان در MBA با دیگر رشته ها چه فرقی دارد؟
پاسخ : در هیچ رشته ای زبان 20% اهمیت ندارد . برای مثال در کنکور صنایع، زبان اهمیتی 18% دارد و یا در عمران 16% اهمیت دارد .پس زبان نسبتا در کنکور MBA مهم تر است نسبت به سایر کنکورها.
پرسش : برای قبولی در کنکور چقدر باید وقت بگذاریم؟
پاسخ : : به نظر من 1000 تا 1200 ساعت، زمان مناسبی است (این زمان برای کسی در نظر گرفته می شود که پایه ریاضی نسبتا خوبی داشته باشد بدون توجه به رشته فرد). اینکه این وقت را چگونه روی درس ها توزیع کنیم، بنظرم به نسبت ضرایب دروس وقت بگذارید . البته این زمان 1200-1000 شامل تایم حضور در کلاس و شرکت در آزمون ها نیز می شود.
پرسش : توصیه شما برای ماه های آخر چیست؟
پاسخ : دی و بهمن ماه را فقط به تست زدن بپردازید (مخصوصا برای درس ریاضی و GMAT) برای بچه های MBA و تئوری، دانش و GMAT برای بچه های اجرایی. از تابستان شروع به درس خواندن کنید و در کلاس های ترم تابستان شرکت کنید.
پرسش : در ریاضی باید تا چه حدی تسلط داشته باشیم؟
پاسخ : در مورد ریاضی قطعا باید بهتر از دیگر رشته ها (عمران ، صنایع و ...) یاد بگیرید زیرا در کنکور MBA، ریاضی یک درس از سه درس امتحانی است.
پرسش : حداقل درصدی که باید برای کسب رتبه دو رقمی بیاوریم، چقدر است؟
پاسخ : میزان درصدی که باید بیاورید بستگی به نوع سوالات دارد، اگر سوالات مانند 3 سال اخیر باشد، زبان و ریاضی متوسط و GMAT سخت، نکته دار و جوندار باشد، درصد ها برای رتبه حدودی 50 بصورت زیر است: GMAT : بین % 60- 70% ریاضی : بین 70% - 80% زبان : بین 70% - 80%
پرسش : دروس اصلی مدیریت اجرایی چیست؟
پاسخ : قطعا دروس با ضریب 2، یعنی تئوری، دانش و GMAT از اهمیت بیشتری دارند. سخت ترین درس در مدیریت اجرایی تقریبا برای همه افراد GMAT است. درس زبان و ادبیات فارسی از اهمیت کمتری برخوردارند.
 
123
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به ایمان جمشیدی می باشد.