SiteMap Print Send
   سوالاتی در مورد مصاحبه دانشگاه ها

 

در صورتی که در مصاحبه رد شویم آیا انتخاب های بعدی از بین می روند؟

خیر، در صورتی که در مصاحبه پذیرفته نشوید سازمان سنجش به انتخاب های بعدی شما می رود.

 

اگر در مصاحبه دعوت شده ام به این معنی است که انتخاب های بالاتر را قبول نشده ام؟

نه لزماً، زیرا در مصاحبه چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت می شوند و پس از انجام مصاحبه مشخص شدن وضیعت داوطلب در آن کد دانشگاه، سازمان سنجش به ترتیب انتخاب ها را بررسی می کند.

 

مصاحبه دانشگاه صنعتی مالک اشتر به چه صورت است؟

در ابتدا اطلاعات شناسنامه ای شما بر روی فرمی ثبت می شود که این فرم در حقیقت نوبت مصاحبه شفاهی شماست. همچنین فرم دیگری به شما داده می شود که اطلاعاتی از قبیل: انگیزه شما برای انتخاب دانشگاه مالک اشتر، انگیزه شما برای انتخاب رشته مورد نظر، دانشگاه و معدل دوره کارشناسی،رتبه شما در کنکور کارشناسی ارشد، دانشگاه مالک اشتر در کدام اولویت انتخاب توسط شما پر شده است و ... را در بر میگیرد.

در ادامه یک دفترچه سوال شامل 40 سوال تستی در مورد بینش دینی و تاریخ انقلاب اسلامی به شما داده می شود که باید جواب بدهید. برای پاسخ به این سوالات باید در مورد موضوعاتی نظیر توحید ذاتی، توحید عملی، قاسطین و ناکثین و مارقی، تاریخ فتح خرمشهر، اصول 110، 111 و 112 قانون اساسی، روز مبارزه با استکبار جهانی، سال واقعه طوفان شن و ...  اطلاعاتی کسب کنید.

پس از این آزمون یک فرم دیگر به شما داده می شود که در این فرم از شما خواسته می شود مشخصات کلیه اعضای خانواده، سابقه سیاسی وابستگان، مشخصات وابستگان شما که در خارج از کشور زندگی می کنند و ... را در آن بنویسید.

مرحله آخر مصاحبه حضوری است. این مصاحبه برای هر داوطلب حدود40 تا 50 دقیقه طول می کشد. سوالاتیکه از هر نفر پرسیده می شود متفاوت است که برخی از آنها که در سال های گذشته مطرح بوده است بدین ترتیب است: مشخصات کلیه افراد خانواده و میزان تحصیلات آنها، نظر شما درباره انرژی هسته ای و توافق یا عدم توافق، آخرین خبری که شندید، آخرین کتابی که خوانده اید، آخرین نماز جمعه و آخرین راهپیمایی که رفته اید، واجبات نماز، نمازهای واجب، آیه الکرسی در چه سوره ای است، حدیث ثقلین، نماز آیات و نماز جمعه به چه صورت خوانده می شود، راه های شناخت خدا، فرق زهد و تقوی، نظر شما درباره ولایت فقیه، روز قدس و ... . شرکت شما در انتخابات هم نکته مهمی تلقی می شود.

 

مصاحبه سازمان صنعتی به چه شکلی است؟

در این مصاحبه عموماً ابتدا یک فرم که شامل مشخصات فردی کامل، محل سکونت، شماره تماس و ... می باشد به داوطلب داده می شود. این فرم همچنین شامل سوالاتی در خصوص تجربه کاری، پیشینه تحصیلی، کلاس های آموزشی، مهارت های کار با رایانه، علت و انگیزه انتخاب رشته مورد نظر، چگونگی آشنایی با این رشته، میزان استفاده از رایانه، سطح زبانی شما در مهارت های مکالمه، نوشتار و خواندن و کلاس های آموزشی زبان انگلیسی گذرانده شده می باشد. لذا توصیه می شود قبل از رفتن به مصاحبه موارد فوق را بصورت مکتوب آماده کنید تا در یادآوری آنها دچار مشکل نشوید.

در مصاحبه بر اساس فرم تکمیل شده قبلی سوالاتی ازشما می شود که ممکن است مربوط به محل تحصیل یا محل کار شما باشد. در واقع هر چه فرم با آیتم های بیشتری پرشود میزان سوالات بیشتر می شود و در صورت پاسخگویی مناسب شانس شما برای قبولی افزایش می یابد.

پس به خاطر داشته باشید فرمها را با صداقت کامل پر کنید تا بتوانید جوابگوی سوالات مطرح شده باشید. از چگونگی گذاندن اوقات فراغت و رتبه شما در آزمون کتبی نیز سوال می شود. میزان علاقه شما به این رشته و آینده شمانیز اهمیت دارد.

بنظر می رسد اعتماد به نفس هنگام پاسخگویی، طرز پوشش مناسب، حتی وضعیت نشستن هم مورد نظر است. در نهایت مصاحبه چیزی فراتر از اطلاعاتی که خود شما در فرم اولیه در اختیار شخص مصاحبه کننده قرار می دهید نیست. همچنین ارتباط کاری شما با یک مرکز صنعتی و تولیدی و اظهار این مطلب در فرم اولیه شانس شما در قبولی را بسیار افزایش خواهد داد.

منبع: سایت مدیر

 

 

عنوان نظر :
نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
نظر شما :
کد امنیتی :
 
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به ایمان جمشیدی می باشد.